Otrzymaj pomoc lub wsparcie techniczne.
Numer POS ID/TID to numer terminala. Znajduje się na każdym wydruku z terminala, górnym narożniku wydruku, pod danymi adresowymi Państwa firmy lub na naklejce umieszczonej na terminalu POS. PROSIMY O PODAWANIE TEGO NUMERU PRZY KAŻDYM KONTAKCIE Z CENTRUM OBSŁUGI AKCEPTANTA W KAŻDEJ SPRAWIE DOTYCZĄCEJ TERMINALA – to usprawni i przyspieszy rozwiązanie pojawiających się wątpliwości.
W przypadku, gdy na terminalu pojawi się komunikat: „zadzwoń do REVO”, należy koniecznie skontaktować się z Centrum Obsługi Akceptanta (22 382 38 38). Komunikat oznacza konieczność autoryzacji głosowej transakcji poprzez bank. W takim przypadku pracownik Centrum Obsługi Akceptanta poprosi Państwa klienta o podanie danych osobowych, które umożliwią jego identyfikację (imię i nazwisko wytłoczone na karcie płatniczej, miejsce zamieszkania, data urodzenia, numer dowodu osobistego lub paszportu, nazwa banku – wydawcy karty). Możliwe są trzy odpowiedzi:
Korzystanie z karty przez osobę inną niż właściciel karty jest niedozwolone. Do korzystania z karty uprawniona jest tylko ta osoba, której imię i nazwisko widnieje na karcie. Tym samym akceptant (sprzedawca) nie może przyjmować zapłaty kartą nie należącą do osoby płacącej, nawet jeśli ta osoba jest małżonkiem osoby posługującej się kartą. Regulacja ta wynika z Ustawy o elektronicznych instrumentach płatniczych oraz Umowy o kartę płatniczą między bankiem a posiadaczem karty.
Znalezioną kartę należy zwrócić do banku, który wydał kartę, bądź przesłać do organizacji, której logo widnieje na karcie. Karta jest własnością banku – wydawcy, nie osoby, której imię i nazwisko widnieje na karcie.
Trzykrotne, kolejne wprowadzenie błędnego kodu PIN, dla bezpieczeństwa posiadacza karty, powoduje blokadę karty a w przypadku transakcji w bankomacie – jej zatrzymywanie przez urządzenie. Zgodnie z powyższym, w tej sytuacji punkt usługowo – handlowy ma prawo zatrzymać kartę. W przypadku blokady karty lub jej zatrzymania, posiadacz karty powinien skontaktować się z bankiem, który wydał kartę (w zależności od regulacji banku posiadacz karty otrzyma nowy PIN, lub nową kartę płatniczą).
Karta przedpłacona nie wymaga posiadania rachunku w banku wydającym kartę (karta ma swój osobny rachunek). Niektóre karty przedpłacone są niespersonalizowane, co oznacza, że może płacić nią każdy, kto podpisze się na pasku podpisu na karcie jako jej użytkownik. Warunkiem dokonania transakcji jest wcześniejsze zasilenie rachunku karty kwotą do dyspozycji. Taka karta może być podarowana w prezencie osobie trzeciej. Po wykorzystaniu kwoty dostępnej na rachunku karty istnieje możliwość ponownego jego zasilenia.
Podpisanie karty wymagane jest w regulacjach pomiędzy bankiem a posiadaczem karty. Karta niepodpisana jest nieważna i sprzedawca nie może akceptować takiej karty. Niepodpisanie karty jest niebezpieczne dla jej posiadacza, ponieważ stwarza ryzyko, iż karta może zostać podpisana i wykorzystana przez osobę nieuprawnioną do momentu jej zastrzeżenia. W przypadku, gdy, sprzedawca otrzyma niepodpisaną kartę powinien poprosić kupującego o jej podpisanie, okazanie dokumentu tożsamości oraz sprawdzenie podpisu i danych na karcie z okazanym dokumentem (zgodnie z art. 9 Ustawy o elektronicznych instrumentach płatniczych). Jeśli posiadacz karty nie zgodzi się na podpisanie karty, sprzedawca nie może przyjąć płatności.
Forma akceptacji transakcji płatniczej jest uzależniona od wielu czynników, a więc to czy przy transakcji kartą posiadacz karty proszony jest o podpis czy o wprowadzenie kodu PIN, zależy m.in. od rodzaju karty, zasad organizacji płatniczej wydającej kartę, decyzji banku wydawcy oraz od rodzaju i oprogramowania terminala POS, w którym transakcja jest dokonywana. Obecnie coraz więcej kart w obiegu stanowią karty z mikroprocesorem, wymagające zazwyczaj potwierdzenia transakcji kodem PIN.
W przypadku jakichkolwiek wątpliwości prosimy bezwzględnie o pilny kontakt z Centrum Obsługi Akceptanta pod numerem telefonu: 22 382 38 38.
Żądanie zatrzymania karty oznacza, że bank – wydawca karty po sprawdzeniu w swojej bazie danych wydaje dyspozycję zatrzymania karty. Polecenie zatrzymania karty może być wydane telefonicznie przez pracownika REVO lub komunikatem na wyświetlaczu terminala (jedynym wyjątkiem, który pozwala na odstąpienie od tego obowiązku, jest zagrożenie życia lub zdrowia – wówczas Akceptant ma obowiązek wykonać opis zdarzenia i przesłać go do REVO – poniżej znajduje się formularz do druku).
Akceptant może wyjaśnić klientowi, że bank zażądał zatrzymania karty (to bank, a nie okaziciel jest jej właścicielem). Zatrzymaną lub znalezioną kartę w zależności od jej rodzaju, należy:
Naciętą kartę wraz z wypełnionym i podpisanym protokołem zatrzymania karty (odpowiedni druk otrzymali Państwo od Przedstawiciela Handlowego REVO, razem z niezbędną dokumentacją podczas instalacji terminala) i opisem zdarzenia (poniżej znajdziecie Państwo formularze do druku) należy odesłać pocztą do REVO na adres wskazany na formularzu.
Za karty zatrzymane i odesłane do REVO wypłacana jest nagroda w wysokości ustalonej przez wydawcę karty.
Powodów „Odmowy” może być wiele i są one zależne od banku wydawcy karty. Odpowiedzi może i jest w stanie udzielić posiadaczowi karty tylko bank wydający kartę. Dla upewnienia się, że odmowa nie jest wynikiem błędu w komunikacji, warto dokonać ponownej próby transakcji.
Zmiana danych firmy możliwa jest wyłącznie na podstawie pisemnej dyspozycji Klienta, wraz z dołączonymi odpowiednimi dokumentami rejestracyjnymi firmy (np. NIP, REGON, wpis do EDG/KRS). W celu zmiany danych firmy prosimy o wypełnienie formularza zamieszczonego na tej stronie.
W przypadku zmiany danych osobowych (w nazwie firmy, reprezentacji firmy), zmiany można dokonać na podstawie kserokopii dowodu osobistego lub kserokopii skróconego odpisu Aktu małżeństwa oraz aktualnych dokumentów potwierdzających prowadzenie działalności gospodarczej.
Zmiana adresu korespondencyjnego wprowadzana jest na podstawie pisemnej dyspozycji Klienta bez konieczności dołączania dokumentów.
Zmiana numeru rachunku bankowego możliwa jest tylko i wyłącznie na podstawie pisemnej dyspozycji Klienta z podpisem zgodnym ze złożonym na umowie z REVO, przesłanej wyłącznie w oryginale.
W przypadku, gdy zostanie Państwu skradziony terminal, prosimy o kontakt z Centrum Obsługi Akceptanta (22 382 38 38) i podanie z protokołu przekazania terminala POS lub wydruku z terminala POS, numeru POS ID. Prosimy o przygotowanie kopii protokołu zgłoszenia szkody wystawionego Państwu przez policję. W przypadku, gdy sprawa została już zamknięta prosimy o przygotowanie zaświadczenia o umorzeniu postępowania.
Terminale POS są ubezpieczone, zatem nie będziecie Państwo obciążeni z tytułu kradzieży terminala, pod warunkiem, że Towarzystwo Ubezpieczeniowe orzeknie, iż roszczenia są zasadne.
Informacje o wysokości obowiązujących stawek interchange i opłat systemowych, a także aktualne regulacje Organizacji Płatniczych mogą Państwo znaleźć na stronach internetowych VISA i MASTERCARD.
Akceptant oraz osoby obsługujące transakcje przy użyciu kart płatniczych powinny postępować zgodnie z Regulaminem warunków współpracy w zakresie akceptacji Instrumentów Płatniczych. Regulamin jest załączony do Umowy o przyjmowanie zapłaty przy użyciu kart płatniczych.
Zgodnie z Ustawą o podatku od towarów i usług (VAT) art. 106i ust. 1, w przypadku usług świadczonych przez REVO obowiązek podatkowy powstaje z końcem miesiąca (30. lub 31. danego miesiąca), ponieważ usługa wykonywana jest w ciągu całego miesiąca. Zgodnie z przepisami o VAT, REVO ma obowiązek wystawić fakturę nie później niż 15 dnia miesiąca następującego po miesiącu, w którym wykonano usługę.
Reklamację można złożyć:
Reklamacje składane przez Akceptantów będą rozpatrywane niezwłocznie, zaś odpowiedź na Reklamację będzie udzielona nie później niż w terminie 30 dni od dnia otrzymania Reklamacji, a w przypadku Reklamacji dotyczącej praw i obowiązków wynikających z ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych (Reklamacji dotyczącej usług świadczonych przez dostawcę usług płatniczych) – nie później niż w terminie 15 dni roboczych od dnia otrzymania Reklamacji. W szczególnie skomplikowanych przypadkach uniemożliwiających rozpatrzenie Reklamacji i udzielenie odpowiedzi w ww. terminie, termin ten może zostać przedłużony, nie więcej jednak niż do 60 dni od dnia otrzymania Reklamacji, a w przypadku Reklamacji dotyczącej praw i obowiązków wynikających z ustawy z dnia 19 sierpnia 2011 r. o usługach płatniczych (Reklamacji dotyczącej usług świadczonych przez dostawcę usług płatniczych) – nie więcej jednak niż do 35 dni roboczych od dnia otrzymania Reklamacji. O przyczynach opóźnienia, okolicznościach wymagających ustalenia dla rozpatrzenia sprawy oraz przewidywanym terminie rozpatrzenia Reklamacji i udzielenia odpowiedzi Akceptant zostanie poinformowany.
Odpowiedź na reklamację można otrzymać za pośrednictwem jednego z poniższych kanałów kontaktu:
Jeżeli nie znaleźli Państwo odpowiedzi na szukane zagadnienie, zachęcamy do przesłania zapytania za pomocą poniższego formularza.
Zapytania związane bezpośrednio z Państwa działalnością prosimy kierować do Centrum Obsługi Akceptanta:
Centrum Obsługi Akceptanta
Tel. 22 382 38 38
Fax. 22 382 38 88
e-mail: coa@revopayments.pl
*opłaty za połączenie zgodne z taryfą operatora
1 października 2019 roku doszło do połączenia Spółek REVO (EVO Payments International sp. z o.o. – spółka przejmowana) i eService sp. z o.o. (spółka przejmująca). Zapraszamy do kontaktu za pośrednictwem Online Merchant Services i Informacji dla Akceptanta.
Od dnia połączenia spółek, pozostałe informacje na stronie internetowej REVO nie będą aktualizowane. On October 1, 2019, a merger took place between REVO (EVO Payments International sp. z o.o. - the target company) and eService sp. z o.o. (the acquiring company). Get in touch with us via Online Merchant Services and Merchant Information Portal. As of the day of the merger, other information on the REVO website will not be updated. |